خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/13 - 17:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی:

ایالات متحده باید دست از اقدامات مداخله جویانه خود در افغانستان بردارد

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: ایالات متحده باید دست از اقدامات مداخله جویانه خود در افغانستان بردارد و بگذارد مردم افغان سرنوشت کشورشان را تعیین کنند .

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به بحران افغانستان و راه حل آن اشاره کرد و گفت: اینکه یک گروهی تصور کنند امورات افغانستان را بر عهده بگیرد خیال باطلی بوده؛ چرا که افغانستان از قومیت های متنوعی تشکیل شده است.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس افزود: مردم افغانستان شجاع و غیور هستند و قطعا زیر بار سلطه نمی روند؛ بالاخره آمریکایی ها سناریویی را طراحی کردند تا چنین بحرانی در افغانستان شکل بگیرد؛ ضمن اینکه اسلحه و گلوله نمی تواند جایگزین رای مردم شود.



عضو هیات رئیسه مجلس بیان کرد: ایالات متحده  نشان داد که قصد خروج از افغانستان را ندارد؛ چرا که به دنبال ایجاد آشوب در این کشور است و می خواهد حضور نظامیان خود را با این اقدامات خشونت آمیز توجیه کنند و به گونه ای اعلام نماید اگر ما نباشیم ناامنی شعله ور خواهد شد.



این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: دولت مرکزی، احزاب و فعالان سیاسی افغانستان باید برای رهایی از این بحران اتفاق نظر شوند تا دیگر بیگانگان جایی در افغانستان نداشته باشند.



سلیمی عنوان کرد: قطعا؛ آمریکایی ها به دنبال ایجاد امنیت در افعانستان و دیگر کشورهای منطقه نیستند؛ بنابراین ضرورت دارد که برای عبور از بحران های شکل گرفته راه نفوذ بیگانگان مسدود شود.



وی اظهار کرد: ایالات متحده باید دست از اقدامات مداخله جویانه خود در افغانستان بردارد و بگذارد مردم افغان سرنوشت کشورشان را تعیین کنند و می بایست که امنیت افغانستان به وسیله مردم همین کشور تامین شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 322518
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار